Sarung Kaki Projek

Bismillah



Allah lame menyepikan, bukan ape busy semester akhir. tapi dalam2 busy, ade juge perkara yg bermanfaat untuk diisi. antaranya event Sarung Kaki Projek yg ke-2 akan berlangsung di Dataran MBMB Melaka pada, 16.3.2014. 

 

InsyaAllah after melaka, beberapa negeri lain akan menyusul pula. oleh kami sangat2 perlukan support dari kalian semua untuk menjayakan misi ini. Mungkin objektifnya tidaklah sehebat program2 besar yang lain tetapi besar harapan kami dengan event ini, ada insan2 yang terbuka hati nak berhijrah ke arah yang lebih baik. Sama2 kita doakan ya! 

SKP berpeluang menjelajahi negeri melaka.bertemu dengan warga melaka dan memberi peluang kepada warga2 melaka untuk bersama kami insyaALLAH.

macam mana kami boleh ke melaka plak dah nie???

Alhamdulillah , ALLAH telah temukan kami dengan sahabat dari SIGMA Melaka. Mereka telah mengajak pihak SKP untuk berkolaborasi bersama untuk berada di medan lapangan Melaka. SIGMA adalah badan yang berada di bawah NGO GAMIS di mana pengerakknya adalah diantara mahasiswa-mahasiswa di seluruh IPTA/IPTS di sekitar melaka. SIGMA memfokuskan kepada wanita dan sebab itu lah mereka mengajak kami bersama-sama. Big Applause for them! 

 Pada 25 DIS lalu , kami telah melaksanakan project pertama di sekitar Masjid Jamek , Jalan Tar dan Sogo . Alhamdulillah sambutan sgt menggalakkan !! Target stokin yg kami mahu pada project itu ialah 1000 pasang sahaja . Alhamdulillah Allah murahkan lagi rezeki SKP dgn menghadirkan insan insan yg bermurah hati menyumbangkan lagi duit dan sarung kaki pada kami . Jadi , total sarung kaki yg kami edarkan pada hari itu ialah 1502 pasang !! Ma syaa Allah !!