RASULULLAH pun ROMANTIK

Bismillah...

Start with Bismillah. End it with Alhamdulillah. Patience with SubhanAllah. Promise with InshaAllah. Your life will be blessed by Allah.....from nothing to be something, from zero to hero. Aammiiin. hai-hai everyone !! Eh, hari ni Valentine? Jap, check calender. *selak calender Hijrah* Ish, takde pun, sorry. hari ni hari jumaatlah oke.. I am not celebrating it because I am Muslim *say it out loud proudly*.. menghayati kehidupan Aisyah di samping Rasullullah. Aisyah(saya) tersenyum dengan gambaran yang diberikan. Gambaran romantik pasangan Aisyah dan Rasullullah. Semua orang mengimpikan kehidupan yang begitu baik dan diredhai. Selepas Khadijah (isteri pertama Rasullullah), Aisyah merupakan insan yang paling disayangi. Aisyah menjadi suri dalam kehidupan Rasullullah. Segala kesulitan dan kesusahan juga didepani bersama.Sebagai seorang perempuan, Aisyah mempunyai naluri dan jati diri seorang muslimah. Begitulah keanggunan sejati seorang ummul mukminin. 
kita memang tidak akan dapat menjadi seperti Rasullullah dan Aisyah.tapi apa yang pasti,kita dapat mencontohi segala kebaikan,ajaran yang diberi dan ditunjukkan kepada kita untuk kita amal. Ingin suami seperti Rasul? sudahkah kita seperti Aisyah? jika setiap hari belajar dan meneladani, Allah akan bantu memilihkan. sebagai seorang kita mesti mengharapkan kehadiran seorang lelaki yang sangat-sangat care,menyayangi kite sepenuh jiwa dan raga yg paling penting penting romantik kan.sweet bile tengok kawan-kawan,saudara-mara,sepupu-sepupu,mak ayah kita sendiri yang sangat-sangat romantik bersama pasangan mereka... dan terdetik di hati " BESTNYERR BESTNYERR " itu perkara biasa,heee... dan Aisyah mengharapkan juga suami Aisyah macam tu, eii malulah. tapi awal-awal kenal dulu Auzaie suka bersajak!bagi puisi!kata-kata indah! eh2 awal-awal kenal dululah.. sekarang mmmmmm no komen hoho.mungkin kite tak nampak lagi kan.. tunggu kawin nanti,baru terserlah hehe. dan Aisyah percaya dan pasti dikalangan anda semua punya pasangan yg romantikkan :) TAHNIAH lerrr. Aisyah ada 2bulan untuk FINAL,3bulan untuk bergelar ISTERI.. study yang penting sekarang.banyak yang nak cover,banyak lagi yang perlu di studykan.. heheh KAHWIN? hmm macam tak kahwin jer,biasa-biasa jer.biarlah, huhu. pelajaran is first now,baru fikir kahwin :) 
 Aisyah tertarik dengan ini :

PANGGILLAH DIA DENGAN “SAYANG”
Nabi memanggil Aisyah dengan panggilan “Ya Humaira” yang ertinya “yang putih kemerah-merahan” atau “mawar merekah”. Kadang Nabi juga memanggil Aisyah dengan sebutan “Ya Aisy” dengan membuang huruf terakhir, untuk menunjukkan besarnya rasa cinta, kemanjaan dan kesayangan. Pastinya panggilan itu romantis. ‘Aisy’ artinya ‘kehidupan’.
 
RASULLULLAH MENARIK HIDUNG AISYAH
Nabi pernah menarik hidung Aisyah tatkala isterinya tersebut marah. Seperti diriwayatkan oleh Ibnu Sunni, Nabi S.A.W pernah menarikhidung Aisyah jika di (Aisyah) marah, dan Rasulullah berkata, “Wahai  Uwaisy, bacalah doa, ‘ wahai Tuhanku, Tuhan yang mengutus Muhammad, ampunilah dosa-dosaku, hilangkanlah kekerasan hatiku dan lindungilah diriku dari fitnah yang menyesatkan”.

BERI KUCUPAN SEPENUH CINTA
Suatu hari, Rasulullah S.A.W ingin pergi ke masjid. Sebelum melangkah ke luar, beliau sempat untuk mencium mesra Siti Aisyah R.a, Aisyah menceritakan, “Rasulullah menciumku, kemudian beliau pergi (ke mesjid) untuk solat tanpa wudhu.” (HR. Abdul Razaq (1/153)

MEMBERSIHKAN DARAH HAID, SAIDATINA AISYAH
Aisyah berkata, “Aku pernah tidur bersama Rasulullah diatas satu tikar. Saat itu aku sedang haid. Apabila darahku menitis diatas tikar itu, Rasulullah mencucinya pada bahagian yang terkena tititsan darah dan Rasulullah tidak berpindah dari tempat itu, kemudian beliau solat ditempat itu pula, lalu Rasulullah berbaring kembali disisiku. Apabila darahku menitis lagi diatas tikar itu, Rasulullah mencuci pada bahagian yang terkena titisan darah itu saja dan tidak berpindah dari tempat itu, kemudian Rasulullah pun solat di atas tikar itu”. (HR. Ahmad).
 
LAYANI DENGAN PENUH CINTA
Seperti dinyatakan Aisyah R.A, ketika ditanya apa saja yang dilakukan Nabi ketika berada di rumahnya, Aisyah menjawab, “Ia melayani keluarganya”. (HR Tirmidzi)

sweet kan..contohilah Baginda. bila Aisyah merajuk,diam,marah,sedih.. Auzaie akan panggil Humaira..... alalalaaa lelaki yang pertama panggil Aisyah,Humaira dan sangat lembut panggilannya.sampai adik Aisyah si Aiman pon suka dengar Auzaie bercakap..disitulah tercetusnya nama Aisyah Humaira. Sebut romantik, ank muda macam kita-kita ni mula tertarik hati.mungkin yg diketahui romantik sesama ‘couple’.No.ini romantik suami isteri.Jom kita khwin.baru dapat rasa nikmat romantik, yang diredhai bahkan berpahala :) tapi tak semua orang dapat rasa nikmat kahwin.cepat or lambat tu bezanya.cantik dkt fb,twitter,instgram and so on and people like.sure we'll happy.but cantik dengan suami the romantik EVER taw!! "Berapa lama suami boleh hidup tanpa isteri" Real love said "i cant leave without my wife" How sweet :")  - Aisyah Humaira