Carilah Untukmu Seorang Imam,bukan Sekadar JEJAKA:al-Imamku ♥

Bismillah...
 “Yaa Rabb, Cinta yang datang semata-mata karena-Mu,cinta itu juga akan pergi semata-mata karena-Mu, maka berikanlah aku keikhlasan dalam menerima datang dan perginya cinta yang Engkau fitrahkan pada setiap diri manusia.
Dan sisi-kan-lah aku dalam penjagaan-Mu siang maupun malam ketika cinta itu datang dan pergi seketika. Hanya kepada-Mu aku berserah diri yaa Rabb….”

saya tiada hati? satu pendustaan untuk menafikan. kerana memang makhluk yang diciptakan itu diberi hati. sekeping hati supaya nanti akan didampingkan hati yang lain untuk disempurnakan. Allahua’lam, Allah lebih tahu.

Mencintai seseorang tidak boleh membuat kita menjadi mundur ke belakang. Sebaliknya, mencintai seseorang harus membuat kita lebih produktif, lebih bertenaga, lebih punya matlamat yang jelas. Singkatnya, mencintai seseorang harus membuat kita menjadi lebih baik dari sebelumnya!
mari kita renungi kata-kata Imam Syahid Hassan Al-Banna ketika berbicara tentang pernikahan dan kehidupan rumah tangga: “Kehidupan rumah tangga adalah ‘hayatul amal’. Ia diwarnai oleh beban-beban dan kewajiban. Landasan kehidupan rumah tangga bukan semata kesenangan dan romantika, melainkan tolong- menolong dalam memikul beban kehidupan dan beban dakwah…



mungkin juga al-imamku sudah memulakan langkahnya, mungkin jua belum. Allah yang lebih tahu. moga semuanya dalam jagaan dan rahmat-Nya. Ameen.

wallahua’lam

Aisyah Humaira