aku, hanya faktab di bumi Ilahi...

Bismillah,

LOL, lama menyepi. apa khabar dikau disana? alasan apakah yg nak Aisyah katakan pada kalian. hihi.
diriku kini sedang menghitung hari menunggu kelahiran Little Caliph yg dinanti. Pray for Ummi Aisyah pleassseee! doa kalian tersangatlah bermakna serta berharga.

Walaupun kita faktab di dunia, tapi Dia tahu siapa kita disana. Dia yg Maha menilai lagi Maha mengetahui.
meskipun kita hanya menumpang buat sementara waktu dan hanya menapak seketika di bumi yg fana, jadi itu bukan alasan untuk kita tidak dapat perbaiki diri dari masa ke semasa jangan leka dengan fatamorgana dunia.

kenapa aku dilahirkan? kenapa Dia uji aku begini. Ya Tuhan! sudah ditakdirkan di dalam rahim ibuku lagi takdir masing-masing. apakah tidak mampu untuk kita mengubahnya? pasti boleh, " amar makruf nahi munkar ". mengajak kepada kebaikan dan mencegah dari kemungkaran. berbuat baiklah temanku dan meninggalkan saja larangan-Nya. senang bukan. jika sudah terlanjur akan perbuatan keji dan menyakiti Dia, panjatkan doa. mohon taubat. lekatkan dahi pada sujud-Nya.


jujur, diriku juga bukan sempurna mana. seorang anak perempuan yg cuba menjaga maruah keluarga. seorang isteri yg cuba menggapai tajuk mithali serta solehah-Nya dan bakal seorang ibu yg menggali ketabahan untuk membesarkan mujahid serta mujahidah sebagai pembela Agama kelak. sungguh besar tanggungjawabku bukan, yang cuma faktab di bumi Ilahi hanya menumpang kasih-Nya di dunia ini.

terkadang bermonolog dalam hati, setiap hari aku cuba untuk jadi yg lebih baik daripada semalam. apa lagi yg kurang pada diriku supaya aku dapat tambahkan bagi mempercepatkan aku menggapai redha-Nya? sentiasa ku cerminkan diri bukan apa, takut-takut cermin itu kabur dari pandanganku.

no one can love or care for us as much as Allah does, MasyaAllah Tabarakklah! hearts to hearts, Love you all for the sake of Allah. maaf jika pernah disakiti, dan keterlanjuran budi bicara kata. 
doakan diriku serta bayiku selamat dilahirkan ya - aisyah