Cantik Akhlak,Cantik la mata memandang,Senang Hati yg mengenali..

Bismillah...
Cantik Akhlak, Cantik la mata memandang, Senang Hati yg mengenali, Tenang hati InsyaaAllah 
  keayuan yang tergambar lukisan Nur Iman,bersulamkan keindahan,santun perkataan.. 

Bila kita dekatkan diri dengan ALLAH, ALLAH tidak akan sesekali menzalimi kita. 
DihantarNYA orang2 serta jodoh yang baik buat kita :) , Amin.itu yg diharapkan..
Subhanallah,Tuhan telah berkati wanita seluruh dunia..wanita seperti kita dipandang tinggi dan  menyejukkan hati setiap orang yg memandang..sebagai wanita juga,kita perlu jaga segala tingkah laku kita,tutur kata kita..terkadang sesuatu yg kita lakukan tanpa memikirkan akibatnya..org akan pandang kita wanita yg biasa2..'' AH,SAMA JER DIA NI MACAM PEREMPUAN LAIN ''.. jgn!!!kita perlu jadi wanita yg luar biasa,bukan biasa2 saje..

saya ad seorang kawan lelaki..dia kongsi dengan saya, '' saya tertarik dengan dia..bila saya tengok dia..Ya Allah dia lah bakal isteri saya..saya rasa bahagia bila pandang dia ''.. baiklah,dia memberitahu saya bahawa..wanita itu sangat2 sempurna..bertudung melepasi bawah dada,aurat yg dijaga rapi..lemah lembut..menjaga tutur kata dan adab dgn org lain..

dan kisah yg kedua,saya pernah ada kenalan artis (Rahsia),dia pernah bertanya kenapa saya tak boleh terima dia,means disini knp tak nak ARTIS???korg pon boleh agak dah jawapannyer..saya kongsikan disini.ternyata dia seorang insan yg biasa2 saje seperti kita..MESEJ,CALL.. its normal berkasih2 didalam telefon .. oh die bukan insan yg saya cari :) .. sory to say,

kisah yg ketiga, bukan sanang saya nak terima CHAT/MESEJ/E-MAIL/SKYPE/3G/anything else.. org sekadar suka2..mafkan saya..untuk menjaga segala tingkah laku saya..
sebab saya nk jadi wanita yg luar biasa,bukan biasa2.. org kata kite sombong,biarkan..mahalkan sikit diri kite.. jga adap ketika beralam maya ni.nnti org nilai kita lain pulak....

'' Kamu akan dapat yang terbaik daripada orang lain apabila kamu memberi yang terbaik daripada dirimu untuk mereka..
InsyaAllah :)''
Tak dinafikan kita manusia biasa mesti ada rasa ingin disayangi..Tapi bertahanlah demi Allah dan si dia yang masih menjadi misteri..Kita jaga cinta kita dengan Allah..Kita jaga cinta kita hanya untuk bakal pasangan kita. InsyaAllah, lepas nikah ada keberkatan..