From Allah to Allah

Bismillah,

lama sudah tidak bersua di belog PINK ini. Semoga kita semua berada di dalam lindungan Allah SWT. Alhamdulillah, seronoknya dah kahwin. hati pon senang. cuma setiap kali sembahyang tu, berdoa agar jodoh kami panjang berkekalan dan dilindungi oleh-Nya. siapa tak sayang suami kan, dialah cinta hati kita. dialah hero comel manje kita. nak tengok muka dia yg paling kacak hensem lagi bergaya, masa tidolah. alahhh sayaannngg, pahala bertambah satu. bila kita pandang suami dengan penuh KASIH SAYANG. masa honeymoon hari tu, soalan ini yg bermain di fikiran " bestkan ada baby " lalu, Aisyah menjawab... " kenapa ", " eh mstilah, setiap yg berkahwin tu mestilah nak ada anak kan ". Aisyah hanya senyum, dan mengatakan InsyaAllah pada Suami. dalam hati ni " Ya Allah, aku dikelilingi anak anak kecil comel disini, bayi bayi penyejuk mata penawar di hati, ibu ibu mengandung yg dinctai suaminya. Ya Allah kurniakan bagiku Zuriat yg Soleh&Solehah ya Allah.. 
RABBana hablana min ladunka zurriyyatan toyyibah, innaKA sami'ud du'a "
  
Sesungguhnya hidup ini memang tak terjangka kan. Kita selalu rancangkan sekian dan sekian, tapi Allah ada perancangan yang lebih baik untuk kita.. Tak semestinya kita dapat apa yang kita nak. Sebagai manusia kita tak boleh lari dari diuji. Dunia ni kan memang tempat ujian, Syurga tu nanti tempat ganjaran kebahagiaan. But dun worry be happy.. Allah dah janji, disebalik ujian yang dia timpakan buat kita tu ada hikmah dan rahmat yang dia nak tunjuk di penghujung jalan. Redha lah hati. Orang-orang yang terpilih je Allah bagi ujian ni, sebab Allah sayang. Dia rindu nak dengar rintihan hamba-nya. Banyak banyakkkan istighfar nanti hati semakin tenang ;) jika sudah tertulis, diberikan cahaya mata. kita tidak tahu sama ada, bila tiba hari kelahirannya... Allah ambil nyawa kita. Aisyah redha kalau itu terjadi, Aisyah ingin sekali melihat Suami Aisyah bahagia dengan satu satunya peninggalan Aisyah buat dirinya. FROM ALLAH, TO ALLAH. Percayalah, Allah tahu apa yang berhak kita rasai. Mana mungkin dia tak tahu susah payah kita.Allah uji hati kita sebab dia cuma nak kita bergantung pada-nya.Bukan bergantung Terus berpegang pada Janji-NYA. Apabila kita redha dengan sesuatu yang mengecewakan dan menyedihkan hati kita nanti Allah akan gantikan dengan sesuatu yang lebih baik.
 
 Kita ada Allah! FROM ALLAH TO ALLAH. Dan Allah itu ada di mana mana . Bukan hanya di Mekah dan Madinah sahaja. jika di Mekah dan Madinah ada tempat2 mustajab, di tempat lain juga ada. Jika kita berpuasa, doa kita mustajab. Jika kita solat malam,  doa kita mustajab. Dan Allah telah menggariskan panduan, "Sabar dan Solat".. Aisyah berharap agar kami suami isteri, bahagia hingga ke Syurga. Kehidupan kami sekeluarga memang sederhana. Kami cukup dengan apa yang ada. Kami tak pernah tak cukup makan walaupun adakalanya gaji abg habis dan gaji yang baru tak masuk lagi (sebab abg kerja makan gaji) dan kami tidaklah semewah gaji keluarga yang suami isteri bekerja.. Namun kami tetap bersyukur dengan rezeki yang ada