Ibrah Pengorbanan

Bismillah

" maaf amek mood sikit, takmo tension-tension. harap pembaca seronok dan tak sabar-sabar juga nak kawin, hehe . so lagu pengantin berkumandang "

Moga langkah yg ku ambil ini akan dirahmati & diberkati olehMu Ya Allah. Moga hari ini dan mendatang akan lebih baik dari hari yg sbelumnya.. Alhamdulillah, makin dekat dengan tarikh. dengan harapan dipermudahkan segala urusan. harapan agar urusan pernikahan/perkahwinan Aisyah kelak di permudahkan.biarlah dahulukan mana yg wajib,moga Allah membantu urusan. Moga Allah membantu kita menggapai redha dan cintaNya dalam melayari bahtera perkahwinan yg disulami taqwa insyaAllah. 

bukan senang untuk mendirikan rumah tangga ni, yer lah belum ada calon, duit hantaran tinggi, beza taraf hidup dan pelajaran, harapan keluarga yg perlu kite penuhi banyak perkara-perkara yg datang menguji kite sebelum mendapatkan sesuatu yg amat bermkana dalam hidup. jadi, matang dalam setiap langkah. KAHWIN mudah untuk diungkap, tetapi tidak mudah untuk DILALUI. There's a lot of things you should know. Nikah ni,, satu tanggugjawab yang besar untuk kita pikul. Bukan untuk suka-suka, dan bukan untuk seronok-seronok ni. Kalau boleh, kita kahwin ni, biar la kekal sampai ke syurga.tapi yg pasti Aisyah berkahwin ni, secara mengejut. dgn diri yg ZERO.. masih bergantung pada Mak ABAH.. masak pon yakin tak yakin jer.. nak jadi Umi muda? Allah, semua Allah punya kerja. tapi it's okay. Aisyah pilih untuk berkahwin kerana Aisyah percayakan bakal Zauji yg matang dalam setiap langkah, sentiasa berikan tunjuk ajar dan sokongan. semua bakal Zauji dah aturkan segalanya, apa yg kite akan buat lepas kawin, honeymoon bile, awak boleh balik rumah bile, raya macam mana, semua kami dah plan awal2. InsyaAllah.
totally Aisyah memang nampak kebudak2kan lagi. macam cerite VANILLA COKLAT, SETIA HUJUNG NYAWA. yg disurh kahwin oleh kedua ibubapa, dengan diri yg tak ready, tibe-tibe kahwin. wow wow awesome right? ibrah tu ape? ibrah adalah seperti sesuatu pengajaran.
Begitu besar juga erti kehiduan ini yang ingin Allah ajarkan kepada manusia macam kita semua. Allah datangkan agama iaitu Islam dalam kehidupan.. bukan untuk menyusahkan tapi untuk mewujukkan kasih dan cintaNya kepada manusia. Bukan sia-sia kita dicipta. Dicipta untuk memenuhi tuntutan pencipta. kita akan punya keluarga sendiri, dan diberi amanah dan mandat untuk mendidik keluarga kita dan membentuk keluarga dengan ajaran-ajaran Islam. Maka itu lah kehidupan.

pada dirinya yg bergelar Zauji, selepas ni Aisyah akan terus berkhidmat sebagai isteri yg FULL TIME kepada diriNya, kepada pelajaran bukan hanya sebagai seorang isteri kepada dirinya yg bergelar Zauji. pengorbanan ini terlalu besar, betapa hikmahnya setiap langkah yg kite lalui bersama ini. InsyaAllah, berusaha menjadi isteri yg terbaik dipandanganmu. biarlah biasa-biasa, janji luar biasa :) Aisyah mengharapkan tiada keraguan bakal Zauji buat diri ini, Zauji bercerita tentang seseorang yg mengenali SITI AISYAH MOHD ISA di officenya...

" ada Ustaz kenal awak, die kata die kenal awk semuanya..
 dari ustaz KUIM.  "

sungguh terkejut, siapa pula Ustaz yg mengenali diri ini?? hm, nasib baik yg diceritenya semua baik-baik belaka dan tidak merisaukan dan membimbangkan bakal Zauji. InsyaAllah isterimu ini akan menjaga setiap tutur kata, maruah diri, adab dan segalanya.mungkin dulu Aisyah juga pernah lakukan kesilapan, tapi masa nilah kita nak perbaiki diri. masa nilah kita nak kumpul pahala, bila kita dah BERKAHWIN, terlalu banyak pahala yg dapat kita kumpul. siapa kita sebelum ni, suka mainkan perasaan orang, nakal dengan orang sekeliling, menyakiti hati kedua ibubapa, dan segalanya.. semua boleh kita perbaiki dan ini masanya, taat pada Allah, Rasul, Suami.. ibubapa jangan diabaikan pula. 
pengorbanan kita sebagai wanita, isteri sungguh besar pahalanya. melahirkan anak, dosa akan terhapus. itu sebagai satu contoh. kita dipandang mulia dan disanjung tinggi :)

Moga diri ini menjadi muslimah sejati dan bakal isteri yang solehah kepada yang soleh suatu hari nanti :) Amin. Moga istiqamah.  dan dikesempatan ini, Aisyah ingin menjemput anda semua ke Majlis Perkahwinan Aisyah 8jun2013 pada hari sabtu. jemputlah datang ye, buat julung-julung kalinya Majlis Perkahwinan keluarga Aisyah ni. jika anda semua nak hadir terlebih awal boleh saje,
MAJLIS AKAD NIKAH pukul 10, BERSANDING 1.00/1.30 . insyaAllah moga Allah redha. HELIZA HELMI, dah invite tapi kak ija ada program jdi kak ija dapat wish sahaja di IM. cuba belah lelaki pula nanti 22.9.2013, pengantin 4 juge hihi. bersama adik lelakinya. rezeki pengantin 4 tahun ni :) dan kami juga menjemput Al-Fadhil Ustaz Zahazan selaku Bos bakal Zauji ke majlis kami, sama ada disebelah lelaki atau perempuan tak tahu Ustaz nak hadir belah mana jika diberi kesempatan.. sahabat saya yg kacak ni, blogger terkenal PAKAR DIARI HATI 
https://www.facebook.com/diarihati?fref=ts Aidil Sahipaludin mohon juga anda ke majlis kami..JANJI DITEPATI taw! hihi dan pada rakan-rakan yg mengenali Aisyah, sebelum balik hope sangat jumpe Aisyah dulu taw. entri terakhir akan bersambung oke. nanti boleh Aisyah cerite tentang rekaan baju pengantin Muslimah yg PINKY tu...