Perjalanan Hidupku:ISTIQAMAH Aisyah

Bismillah..

comel wajahmu indah akhlakmu
Claps for Aisyah,I never stop & im so proud of myself yay.. 

Hidup kite mesti ade TARGET.kalau kite nak kejayaan,awal2 lagi kite pasangkan NIAT,dan target untuk mencapainyer.TAPI.. tak semua kejayaan yg akan kite perolehi.sebab,Allah dah catatkan perjalanan hidup kite.kite cume berusaha untuk mendapat TARGET yg kite inginkan.Aisyah bukan pelajar yg cemerlang dan terbilang,kadang2 jelesnyer tengok rakan2 yg bijak pandai.teringin mengecap kejayaan tu.teringin menggembirakan hati ibubapa...

dari kecil lagi,Aisyah dah dilatih untuk bertudung.TARGET aisyah adelah tidak akan sesekali membukanya hingga hujung nyawa.didikan yg mak dan abah beri pada Aisyah sangat2 sempurna. seawal umur 4tahun,Aisyah dah hafal beberapa surah..ayat 1000 dinar..mengaji..dan sebagainye.
mase sekolah rendah,Aisyah tak lah sehebat mane,tapi diberi tanggungjawab untuk menjadi pengawas pusat sumber,dan samapi ke sekolah agama Aisyah dapat juge jadi Pustakawan,dan Pengawas sekolah..BANGGA rasenyer,BANGGA dapat jadi pelajar yg terpilih oleh guru2.sejak sekolah lagi Aisyah aktif dalam OLAHRAGA,lumba lari paling Aisyah suke sejak sekolah rendah terbawak2 sampai sekolah menengah,dan tidak sia2 juga usaha berlari.. wlupon xdapat NO1,janji dapat PINGAT untuk dibuat kenangan tunjuk pada anak2.hee :).. bile Aisyah dah di peringkat IPT,Aisyah makin slow..badan pon dah berat hehe.

TAPI bagi Aisyah,bile Aisyah dah masok IPT ni.. wah Aisyah rasa ini kejayaan yg paling besar dalam diri.kejayaan untuk BERUBAH ke arah yg lebih baik dari sebelumnyer.BERISTIQAMAHLAH KITE,
Everyday is a new day for me to become a better muslimah and improve on things in my life..moga Allah redha :) susah juge untuk kite berubah ni,lagi kite cube istiqamah lagi berat Ujian yg datang pada kite.Hidup kite ni sentiasa diuji,diduga cume hanya kite..mampu tak kite hadapinya dgn penuh tabah dan sabar. Time for a change. InsyaaAllah I will try to istiqamah in doing it.kalau boleh Aisyah nak sangat buat sesuatu yg dapat mengembangkan Agama kite sendiri, dan sekarang Aisyah cube untuk berbisnes menjual TUDUNG LABUH MESIR :) Alhamdulillah sambutan yg menggalakkan.terharu,bila tudung yg dibeli oleh Aisyah,org pakai.. pahala tu dtg pada Aisyah juge.
Pray for me n all sister, for one day I'll be a fully-covered girl, pious and istiqamah..
HIJRAH... Bila dah buat keputusan, jangan berpatah balik... Istiqamah dalam langkah, walaupun jalan yang nak lalu tu banyak duri :') Kita mmg akan skit pd permulaan HIJRAH, tp bila perubahan itu Lillahita'ala (kerana Allah Taala), insyaAllah.
Istiqamah ialah berterusan membuat amal kebaikan..Istikharah lebih kepada solat untuk memilih yang terbaik dalam membuat keputusan.Istikharah bukan berkenaan JODOH saje!take note tuh..dengan istiqamah ini,Aisyah telah bertemu CINTE.cinte yg HALAL." Cinta ini hanya untukmu yang bergelar Zauji.Cinta ini akan kau miliki setelah Allah, Rasul, dan keluargaku ditempat tertinggi yang telah lama bertahta di hati " memang tak sangka,ALLAH! setelah berpuluh ribu halangan dan ujian dunia Aisyah harungi.Ya Allah Aisyah sujud syukur..maka akan sempurnalah hidup ini dengan kehadiran SUAMI,ANAK2.indahnya halal dalam islam itu.betullah kan,kalo kite berubah jadi baik..tinggal segala larangan tinggal segala yg ditegah maka hadirlah seseorang yg baik luar dan dalamnya.

Close the old book. Open a new book with a pure deep intention and determination. Moga Istiqamah selalu. :)