Rahsia saya memikat hatinya

aku selalu BERSABAR menantikan dirinya....
kerna aku sayang padanya dgn KESUNGGUHANku....
tidak cukup juga dgn SAYANG ku padanya,
Jika aku mahukan seseorang sangat-sangat, 
aku mohon SANGAT-SANGAT pada ALLAH...
Bukan MERAYU-RAYU pada empunya diri....
sebelum mata tertutup,
aku bersujud di sajadah cinta dgn SOLAT HAJATKU padaNya,
jika aku terjaga dari lenaku,malam ku bertemankan ISTIKHARAH CINTA....
ku simpankan perasaan KASIH dan SAYANG ini hanya untuk dirinya....
RELA ku pendamkan IMPIAN yang tersimpan enggan diriku KEASYIKKAN...
ku tundukkan pandanganku pada setiap mata-mata
IKHWAN yang memandang hanya untuknya....
ku persiapkan diri dgn ILMU AGAMA,ILMU CINTA
SELEPAS NIKAH hanya untuknya....
keperibadianku,ku litupinya dengan syariat agama yang telah ditetapkan...
KECANTIKANku bukan saja diluar,tapi didalam yang penuh tersimpan...
amalan BERSELAWAT setiap kali melakukan sesuatu perkara
merupakan senjata RAHSIA ku terhadapnya...
agar dirinya tidak JEMU memandang KELEMBUTAN WAJAHKU...
agar dirinya tidak JEMU menikmati HIDANGAN yang telah ku hidangkan untuknya...HANYA dengan BERSELAWAT...

adakah DIA untukku,
Allah akan bagi dua kemungkinan. Mungkin aku mendapatinya, atau mungkin aku akan dapat yang lebih baik darinya ...

WALLAHUALAM,